Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Rast vila

Av Tobbe, Nicke, Kjelle & Sir Jari - 16 augusti 2009 16:24

Söndag 16 augusti (Dag 15)


Ånej, ännu är resan inte slut om ni händelsevis trodde det...

Just nu rastar jag en dag i Uppsala där familjen tog emot med efterlängtade kramar. Troligen fortsätter jag resan mot Gällivare i morgon förmiddag. Antagligen stannar jag till hos Jari i Y-Åkulla, för det är ju inte utan att man saknar sina kamrater redan...


Hittills har jag fått ihop lite drygt femhundraåttio mil i sadeln sedan jag lämnade Gällivare den 23:e juli. Dessutom åkte vi ju tåg ungefär åttio mil.


Så här såg vår dag ut igår lördag:

Vi vaknade upp efter en rätt sen, men mycket trevlig kväll hos Bjarne med sambo i Östra Ljungby. Gissa om vi blev avundsjuka på hans "lek"-lokaler!?

Jari som fick ett skov hemlängtan hade hastat vidare kvällen innan och avrapporterade strax efter midnatt att han landat för nattvila i Stockholm.


Vi vaknade till gråa skyar och ett lätt men ihållande regn. (Skåne sägs ju vara bäst när det flyter har jag hört ;)Av den anledningen skrotade vi våra planer på lite åkning längs sköna MC-vägar, som dessutom Bjarne tänkt följa med och ledsaga oss på. Vi dunkade således på längs E4:an i ett uppskruvat tempo för att köra ifrån regnet som enligt prognos oxå skulle färdas i nordlig riktning. Efter 8 - 9 mil lyckades vi slippa ur det gråa och dåkändes tillvaron ljusare igen. Nu tänker jag säga något som jag aldrig trodde jag skulle säga:
"Oj, så skönt det är att rusa fram längs E4:an!!" När man plågat knoppen längs AutoBahns och Dito Stradas och dessutom värstingen - de danska motorvägarna, så känns E4:an som en civiliserad byväg med kapacitet för många mil i timmen.


Mina två kvarvarande kumpaner fann det säkrast att ledsaga mig så långt som möjligt på väg mot Uppsala, så de följde mig i spåren längs väg 55 från Norrköping. (Kan det ha berott på min nedresa måntro??)På så sätt kom vi att åka delar av Mälaren runt i motsatt riktning i förhållande till den stora MC-massan.


Vi stannade till för ett sista gemensamt fikande innan vi nådde Enköping. I den vevan landade ett meddelande i röstbrevlådan om att Jari landat hemma efter ett riktigt rumpnötande. Vad sägs om Hamburg - norr om Umeå på mindre än ett och ett halvt dygn... (Han gör själv anspråk på utmärkelsen "Aluminiumbutt, men vi kan nog bara sträcka oss till plast...)


Det sägs att skiljas är att dö en smula. Även om jag längtade mycket till den saknade och väntande familjen, kändes det lite vemodigt att vinka adjö till de sköna kamraterna när vägarna så skiljdes.  Tar därför tillfället i akt att tacka mina härliga reskamrater för två händelserika och roliga veckor som drivit fram stora mängder skratt, svett och minnesrika ögonblick.  Strax innan halv sju om aftonen kunde jag så krama om familjen igen. / Nicke

 
 
Ingen bild

Tina

16 augusti 2009 19:39

Nu gäller det för er att skriva ner era äventyr till Giornale. Och det gäller er allihopa

 
Ingen bild

Sir Jari

16 augusti 2009 20:57

Du är alltid välkommen ädle president.
Jag fick åka i strålande sol hela fredagen och lördagen. Det var tur för att idag så har det regnat hela dagen.
Ring före så jag hinner sätta på bastun för det skulle nog sitta fint efter allt sittande på sadeln i 14 dagar. Håller även ölen kall.
Jag slutar jobba vid 5 tiden.
Sir Jari

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


När vi insåg att det inte var en så lång omväg från Prag till Örnnästet som Hitler fick som 50-års present av partiet, så la vi in det som en liten upplevelse på vägen. Den dagen blev det rätt mycket köra och göra, men det är en häftig upplevelse o...


Så här skönt var det för lite drygt en månad sedan när våra sköna fick känna värmen och kärleken vid sin födelseplats. Kändes faktiskt lite konstigt att de faktisk kommer från en fysisk plats.    Utflugna örnungar som återvänt till sin gamla föde...

Av Tobbe, Nicke, Kjelle & Sir Jari - 3 september 2009 11:50

Nu alla väntade! Här kommer avslutningsdelen av Giorgios resa. Han varnar dock att detta ännu så länge är den korta versionen. Se fram emot "Directors cut"...     ...

...Så får man väl ta och packa ner en så´n här också:   Världens minsta espressomaskin   Naturligtvis kan man förutom själva maskinen också köpa passande etui, kaffekapslar och till och med okrossbara espressokoppar...   Ett helt startpaket   Att pry...

Om man nu inte kan klara sig på att dricka fjollkaffe under fjorton dagar finns det små praktiska prylar som kan dämpa begäret. Samtidigt kan det vara ett trevligt sätt att minska ner "dagpengen" somliga dagar, ifall man istället för att käka lunchen...

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards