Alla inlägg den 24 maj 2009

För att minska packvolymen har åtminstone jag bestämt mig för att sovsäcken får stanna i Lappland.

Inte heller vill jag släpan med mina lättviktsprylar från fjällutrustningen. Där använder jag mig av ett sovsäckslakan i Pertex från duktiga Haglöfs och en minimalistisk handuk från MSR, men jag menar, nu skall vi resa till estetikens hemvist på jorden. Självklart måste man då investera i de skönaste små produkter man kan hitta...

(Sedan är det ju så roligt med nya prylar oxå ;)

Myskompisar

Minimalism, men inte vad gäller komforten.

Jag kommer att sova sött i ett reselakan i renaste silke från Hiker. Vikten är ca. 150 gram.

Handuken som kommer att få smeka min kropp torr heter Packtowl Personal och kommer från MSR, den är lite tjockare och med mer textilkänsla än den superlätta jag har i fjällpackningen. Måttet är 92x42 cm och vikten i torrt tillstånd är ca. 95 gram. (Största finessen med dessa handukar är att det går att vrida ur allt vatten efter användningen, så de inte blir en tung börda efter badet...)

Dyra? Jo, överjävligt, åtminstone om man räknar på kilopriset :)

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards