Alla inlägg den 8 juli 2009

360 52 Lessebo (Kosta) - 231 64 Trelleborg     283.25 km 5:24 h

Uppgifterna tagna från map24.se och de inkluderar att vi åker mc och inte vill åka motorväg.

Om vi antar att vi skall åka Trelleborg - Sassnitz 3/8 kl.12:45
så bör vi alltså lämna Tina senast kl.07:00 på morgonen och det är ju inte okristligt tidig iaf :-)

Färjan kostar 525:-/pers inkl hoj och tar 4 timmar, vi är mao framme i Sassnitz i god tid för att
hinna hitta någonstans att bo, eller?
Detta alternativ röstar jag för.

Är vi riktigt tuffa så fortsätter vi ända ner till Berlin samma kväll, oxå ca: 28 mil. Men då borde vi nog boka
nåt boende där i förväg, hur låter det? Mitt förslag är att vi tar en övernattning innan vi hamnar i Berlin så kanske
vi hinner se nåt av stan, om vi vill det, förstås?

Mellan Berlin och Prag är det sedan ca: 34 mil. Prag är jag iofs mer sugen på att besöka än Berlin, om jag måste välja.
Tar vi en natt nånstans söder om Sassnitz, på väg ner mot Berlin, och hoppar över Berlin helt, så kanske vi kan nå Prag
redan den 4/8 och ta det lite lugnare där, det vore trevligt, eller hur?

Efter Prag så skulle jag kunna lämna över bestämmandet av resväg helt i mer erfarna resenärers händer :-)

Bara lite tankar från mig! :-)

-- 
//Tobbe J

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards