Alla inlägg den 17 juli 2009

Som en skänk från ovan lyckades jag "kidnappa" en italienare idag.

Jag har bjudit honom öl och skall nu visa honom runt samhället (i bil) innan vi sätter oss ner med pilsner och grillen.

Giorgio heter han och han är på långresa med sin NTX 650.

Han har redan pekat ut en massa godisvägar på kartan och hoppas att vi skall besöka honom i Schweiz när vi är på resa.

Tackar Hasse och Rune som tipsat honom om var jag håller hus.


Skit på hjälmen

Huvudskydd med ett budskap!?

Medan Tobbe flänger runt Stockholms alla affärer i sin jakt på Pledge, knallade jag iväg till den lokala butiken och köpte en liten behändig flaska med MP52-möbelpolish. Fungerar på lackerade och målade ytor samt plast.

Visserligen ingen sprayförpackning, men jag tror att den fungerar den bra ändå... Återkommer med rapport när jag uppsökt regningare trakter ;)

Produkten har funnits i 50 år på marknaden enligt dess hemsida. 19:50 för 250 ml.

Hollywood

Stars on film

Vi har en ambition att lägga ut material dagligen under vår resa.

Självklart skall vi filma så mycket vi bara orkar. Det vi ännu inte vet är om vi kommer att kunna få till någon redigeringsmöjlighet med den utrustning vi har med oss. Dock har vi ju en professionell TV-fotograf med på resan. Jari är nämligen mannen som ser till att Mitt i naturen blir ett sevärt program i din ruta.

Nog ska väl han vara den rätta att regisera de här skandinaviska djuren på vandring i främmande land... (Förutsatt att han får ihop sin växellåda ;)

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards