Alla inlägg den 10 juli 2009

Det ser nästan ut som jag tjuvstartat eller hur?

Men denna tankepaus tog jag under min lilla "övningsresa" till Guzzivännerna i Alta i slutet av maj månad.

Tankar vid pumpen

 Tank- och tänkpaus några mil söder om Alta

Bilden och situationen får mig att reflektera över skillnade och tjusningen med att resa på motorcykel: Under tjugo, trettio mil sitter man ensam med sig själv och sina tankar innuti hjälmen. När man sedan stannar till för att fylla den tomma tanken inför nästa tanke-pass, så får man chans att prata och utbyta tankar med sina resekamrater, eller om sådana saknas med någon anna pratbar person som råkar komma i ens väg.


Under ens tänkande under skal, dyker det emellanåt upp tankar som man vill dela med sina vänner som sitter inneslutna i sina egna bubblor.

Då får man försöka lägga tankarna på minneshyllan. Innan man så slutligen leverar dem har man oftast vridit, vänt och ibland rent av tänkt om.

Jag tror att vi ofta skulle ha en bättre värld om alla människor satt instängda i sin tänkarmössa ett litet slag innan det ofta kanske inte helt färdigtänkta släpptes ut i världen för allmänt beskådande...

Idag fick jag tummen ur och stämde av med morsan att det var okej att 4 Guzzitokar möter upp och övernattar hos dom.

Och det var det naturligtvis, det började genast babblas om vad som skulle ätas och att det fanns sängplatser till alla och envar.


Föreslår att vi försöker samlas i hyfsad tid på sena eftermiddagen.


 Det är ca: 10 mil sydväst från Sthlm räknat, mitt i den sörmländska myllan. Här är en länk till eniro. Man kan åka antingen över S-tälje eller norra vägen över Strängnäs, det går på ett ut. Men det är roligare vägar om man väljer den södra.


Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards