Alla inlägg den 23 juli 2009

Ja, vissa har ju lite kvar att fixa innan man kan åka !!??.

Eagle One is now officially airborn. På ren och skär svenska betyder det att hojen är packad, men inte piloten. Således kan det stora äventyret inledas.

Eagle One

Eagle one lastad och laddad.

Inom tio minuter svingar jag benet över packningen och sätter av genom lappland på det första benet av mitt Mandelloäventyr.

GPS:en har ägnat en stund att räkna på det hela. Efter att ha annalyserat 915481 vägar avslöjar den att jag har 3149 km framför mig till Mandello och att det skall gå att köra lagligt dit på 34 timmar och 59 minuter. Ok, jag bjuder en minut för lite fotograferande längs vägen, så säg 35 timmar då...


Nä, den första etappen har Sir Jaris Casa som slutmål. Undrar just om han fått ihop hojen idag...?


And of we go... Ten... nine... eight... ignition sekuense started...

Nu har vi äv en reserverat platser för oss och hojarna på färjan mellan Trelleborg och Sassnitz 3/8 kl.12,45 Med SMC rabatt och efter ett trevligt samtal med Susanne blev priset 512:-/ekipage, som betalas vid terminalen.

Nu har vi reserverat båthotell i Prag 2 nätter (4 och 5 aug). Har alltid varit sugen på att strosa gatorna i Prag och under stundom, när törsten faller på, sätta mig på nån uteservering och suga på en kall, inhemsk, pilz.

Kan livet bli bättre?

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards