Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Papper och sån´t

Är det någon med rutin från MC-resor i Europa som kan komma med lite tips på vad man skall ha med sig för papper under resan?


Jag har hört att man bör ta med sig papperskopior på pass, fordonshandlingar och liknande som man förvarar på annan plats än originaldokumenten ifall delar av packningen får vingar eller fötter.


Behöver man ha med sig något dokument från försäkringskassan och eller sitt försäkringsbolag?


Plötsligt börjar jag inse att det inte längre är en hel evighet till vi skall vara uppsuttna för avfärd... Benissimo! 

 
 
Tobbe

Tobbe

13 juli 2009 21:48

Skrev ut ett servicekort på TryggHansas sida idag. Antar att det räcker då jag inte fått ngt svar på mail jag skickat till dom. Jävligt svårt att hitta exakt och bra info om detta *grrr*.
Har även mailat Bilsport&mc och frågat vad jag behöver men inte fått ngt svar.
Man får väl helt enkelt ta och ringa dom för att kolla när dom är så dumma så dom inte informerar om det på nätet.
Man blir sååå trött.

http://www.guzziclub.nu

 
Ingen bild

raz

14 juli 2009 01:19

Jag får nån slags resekort med varje faktura från försäkringen. Kopior på de viktigaste papperen är säkert fiffigt. Regbevis (del 2) i original ska man visst också ha med.

Somliga gömmer (noga) en extranyckel någonstans på hojen, men när man är flera är det nog fiffigare att byta extranycklar med varandra.

Någon nämnde att man kan ta en billig USB-sticka och fylla med servicehandböcker, länkar etc som kan vara bra att ha om hojen får träningsvärk.

 
Ingen bild

Nicke

14 juli 2009 08:33

Oj, tack Raz!
Jag skulle garanterat åkt iväg utan extranyckeln även om jag tänkte tanken en gång för länge sedan...

 
Ingen bild

Tina

14 juli 2009 09:29

Från försäkringskassan bör du skaffa ett European Health Insurance Card, det är ett plastkort som så mycket annat

 
Ingen bild

Nicke

14 juli 2009 15:19

Kortet Tina nämner gör att man bara behöver betala samma pengar som det europeiska landets egna innevånare om man har otur och måste uppsöka sjukvårdsinrättning.
OBS! Hög tid att beställa. Jag gjorde det idag och fick veta att det landar i min brevlåda om två veckor. (Försäkrings-kassa-service you know...)

 
Tobbe

Tobbe

14 juli 2009 22:10

Nu har även jag beställt, både åt mig och Sir Jari. Som lät hälsa från en eka på Vänern att han just plockat upp en abborre :-)

http://www.guzziclub.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


När vi insåg att det inte var en så lång omväg från Prag till Örnnästet som Hitler fick som 50-års present av partiet, så la vi in det som en liten upplevelse på vägen. Den dagen blev det rätt mycket köra och göra, men det är en häftig upplevelse o...


Så här skönt var det för lite drygt en månad sedan när våra sköna fick känna värmen och kärleken vid sin födelseplats. Kändes faktiskt lite konstigt att de faktisk kommer från en fysisk plats.    Utflugna örnungar som återvänt till sin gamla föde...

Av Tobbe, Nicke, Kjelle & Sir Jari - 3 september 2009 11:50

Nu alla väntade! Här kommer avslutningsdelen av Giorgios resa. Han varnar dock att detta ännu så länge är den korta versionen. Se fram emot "Directors cut"...     ...

...Så får man väl ta och packa ner en så´n här också:   Världens minsta espressomaskin   Naturligtvis kan man förutom själva maskinen också köpa passande etui, kaffekapslar och till och med okrossbara espressokoppar...   Ett helt startpaket   Att pry...

Om man nu inte kan klara sig på att dricka fjollkaffe under fjorton dagar finns det små praktiska prylar som kan dämpa begäret. Samtidigt kan det vara ett trevligt sätt att minska ner "dagpengen" somliga dagar, ifall man istället för att käka lunchen...

Presentation

Omröstning

Har du någon gång tagit din parhäst tillbaka till sitt ursprung?
 Nej, är absolut inte aktuellt för mig.
 Nej, men varit sugen många gånger.
 Ja, en gång för flera decennier sedan.
 Ja, vid ett flertal tillfällen, man vill bara göra om det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards